De prachtige stad Gent

Vandaag een ode aan de prachtige stad Gent, waar ik nu iets meer dan een maand verblijf voor mijn Erasmusstudie voor mijn minor!

Ik zit hier nu inmiddels al iets meer dan een maand (wat vliegt de tijd!), en ik moet zeggen dat ik me steeds meer thuis ga voelen hier. Ondanks dat ik nog steeds bijna elke dag (minstens) één keer verdwaal, voel ik me op mijn gemak hier.

Mijn kamer is al echt een eigen plekje geworden, waar alles zo’n beetje ondertussen z’n eigen plaats heeft gevonden. Mijn kamer (excuseer, ik bedoel natuurlijk “kot”) heeft een goede locatie; 10 minuten lopen vanaf Station Dampoort en ±10 minuten fietsen naar het stadscentrum.

De stad is prachtig. Levendig, mooie geveltjes, de grachten, de lampjes in de avond, leuke winkels en sfeervolle cafés. Ondanks dat het een grote stad is met veel mensen, zijn er ook een hoop plekken waar je rustig kunt ontspannen en waar het onwijs kalm is. De stad heeft een rijke historie, wat je ook wel terugziet in de architectuur (neem bijvoorbeeld het kasteel!). Daarnaast zijn de mensen vriendelijk, beleefd en altijd bereid je te helpen.

Foto gracht geveltjes Gent vriendinnenweekend

Deze foto nam ik vanaf de gracht!

Alles is goed te doen op de fiets, maar zeker ook lopend. De bordjes in de stad zijn erg behulpzaam/nuttig (ik heb er al vaak gebruik van gemaakt, wanneer ik weer eens verdwaald was), een hoop tentjes zijn ‘studentenproof’, en een hoop winkelketens die wij in Nederland ook hebben zitten er ook (HEMA, Kruidvat, MediaMarkt, Albert Heijn, etc.). Het is er ook zeker wel toeristisch, er is genoeg te doen.

Zo, het begint nu wel een beetje op een reclame voor Gent te lijken, laat ik er maar mee stoppen…

Saluukes!

Marieke30

Een gedachte over “De prachtige stad Gent

Plaats een reactie