Mijn travel bucketlist #1 – Amerikaanse steden

Ik heb enorm last van zogenaamde wanderlust. Altijd al gehad, maar de laatste tijd is het alleen nog maar meer geworden. Heel veel reizen, de wereld ontdekken, ik wil het! Zeker nu ik tijdens mijn Erasmus periode hier in Gent mensen uit verschillende landen heb leren kennen en vriendschappen heb gesloten, is deze wanderlust zich alleen nog maar meer gaan ontwikkelen. Ik begin deze serie van blogposts dan ook niet zomaar, vandaag mijn grootste wens op mijn travel-bucketlist: Amerika! Vandaag de steden en diens bezienswaardigheden.

Als ik het over Amerika heb, bedoel ik de Verenigde Staten uiteraard. Zonder Zuid-Amerika, maar ook zonder Alaska en Hawaii.

Al sinds dat ik jong was wil ik naar Amerika, zeker na het kijken van tientallen films die zich in Amerika afspelen. Het plan was er om er deze zomer naar toe te gaan, helaas is naar Amerika gaan verre van goedkoop…Dus dat plan wordt nog even uitgesteld. Niet te lang hoop ik. Een voordeel: mijn neef en zijn vrouw wonen in de buurt van San Francisco, dus ik heb in ieder geval connecties, haha!

Dingen die ik zou bezoeken of doen tijdens mijn trip naar Amerika? Pff, dat zijn er nog al wat. Ben je er klaar voor? OK, let’s go!

Steden die ik zou bezoeken zijn: San Fransisco, Las Vegas, Los Angeles, New York City (of course) en Washington D.C.

San FranciscoSan Francisco
Omdat mijn familie daar in de buurt woont!

  • Golden Gate Bridge
  • Kabeltram
  • Japanese Tea Garden
  • Painted Ladies (huizen)

LasVegas

Las Vegas
Just because. Omdat het kan. Ik zou graag een rondje willen rijden door Las Vegas, zowel overdag als ’s avonds als de lichtjes aangaan.

  • Fountain show
  • Stratosphere
  • De neppe Eiffeltoren

LosAngelesLos Angeles
Omdat het zo lekker toeristisch, maar vooral prachtig is. En natuurlijk ook omdat het ontzettend bekend is van TV. Deze staat bij mij op nummer 2 na NYC.

  • Walk of Fame
  • Universal Studios Hollywood (en dan vooral The Wizarding World of Harry Potter!)
  • Disneyland
  • Hollywood sign
  • Santa Monica pier

newyork

New York City
The Big Apple. The City That Never Sleeps. Deze staat toch wel op mijn nummer 1 van te bezoeken steden van Amerika. Hier wil ik al heen zolang ik me kan herinneren. Al moet ik daar wel mee uitkijken, want misschien krijg ik daarvan te hoge verwachtingen en valt het straks tegen.

  • Vrijheidsbeeld
  • Empire State building
  • Top of the Rock
  • Chrysler Building
  • Brooklyn Bridge
  • High Line
  • One World Trade Center + Ground Zero
  • Fifth Avenue (shoppen!)
  • Chinatown
  • Central Park
  • Flatiron Building
  • Times Square

washington
Washington D.C.
De hoofdstad van Amerika! De stad waar Obama zich bevindt. En voor mij ook de stad waar een van mijn all-time favorite series zich afspeelt: Bones!

  • Capitool
  • Het Witte Huis
  • Washington Monument

Dat waren ze! Ook zou ik graag Chicago en Miami willen zien, maar ik ben verder niet zo heel bekend met die steden. Ik heb dan ook niet echt plekken ik die ik zó graag wil zien. Daarnaast wil ik in al deze steden ook doen wat de locals doen, zoals niet-toeristische plekjes en restaurantjes bezoeken!

Een gedachte over “Mijn travel bucketlist #1 – Amerikaanse steden

Geef een reactie

