Mijn travel bucketlist #2 – Amerikaans landschap

In mijn eerste post vertelde ik je welke steden in Amerika ik graag nog eens zou willen bezoeken. Aangezien Amerika erg groot is en niet alleen uit steden bestaat, leek een tweede Amerikaans deel van mijn travel bucketlist gepast. Vandaag laat ik je de mooiste plekken (naar mijn mening) in Amerika zien!

Zoals ik in mijn eerste post ook al vertelde, is een van mijn dromen om Amerika een keer te mogen bezoeken. Amerika is groot, héél groot. Naast prachtige steden, bevat Amerika ook een heleboel mooie natuur. Hieronder mijn 10 plekken die ik graag nog eens zou willen bezoeken.

sequoianationalpark001Sequoia National Park, California
Op nummer één staat bij mij toch wel dit prachtige National Park. Het park bevat niet alleen de hoogste berg van de 48 aan elkaar grenzende staten, Mount Whitney, maar ook de grootste bomen op aarde. Daarnaast heeft het ook watervallen en veel wandelpaden. Ook kun je er kamperen, wat mij heel erg gaaf lijkt om eens te doen (i love camping!).

grandcanyonGrand Canyon, Arizona
De 435 kilometer lange kloof is denk ik bij iedereen wel bekend en een enorme toeristenattractie.  De kloof is tussen de 15 en 29 kilometer breed. Ik zou het graag eens willen zien met zonsopkomst of zonsondergang, omdat er wordt gezegd dat dit de beste tijden zijn om de rode kleur van het gesteente goed te kunnen zien. Vlakbij gelegen ligt de Horseshoe Bend, een grote bocht in de Colorado River, met in het midden een enorme rots.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERANiagara Falls, New York (en het Canadese Ontario)
Een van de meest bekende watervallen ter wereld denk ik zo, en erg toeristisch. De drie watervallen zijn niet zo heel hoog, maar de breedte en de grote hoeveelheid water die passeert maken het zo spectaculair. Ik ben gek op watervallen. Het geluid van het water en de kracht die een waterval heeft, maakt het voor mij een fantastische beleving. Ik kan uren blijven hangen.

OldFaithful&PrismaticSpringYellow Stone National Park, Wyoming, Idaho en Montana
Weer een National Park waar ik graag heen zou willen, en dan vooral voor de Grand Prismatic Spring. Dat is een hete waterbron die een constante temperatuur heeft van 85°C. Het heeft een diepblauwe kleur door het extreem zuivere water en een oranje rand, die veroorzaakt wordt door bacteriën die daar leven. Daarnaast zou ik ook graag de geiser Old Faithful willen zien, die 56 meter hoog spuit.

Death ValleyDeath Valley National Park, California
In Death Valley bevindt zich een bekken dat 85,5 meter onder de zeespiegel ligt. De droogste plek van Amerika en de heetste plek op aarde. Daar kun je ook een poel vinden, waar de enorme hoeveelheid zout het water ondrinkbaar maakt. Daarnaast kun je daar ook Zabriskie Point vinden, een punt waar je op een soort maanlandschap kijkt. Ik weet alleen niet of ik het daar zo leuk ga vinden, want er kan er rond de 50 graden worden…

antelope-canyonLake Powell Navajo Tribal Park, Arizona
Dit park bevat een van de bekendste en een van de meest gefotografeerde canyons ter wereld: Antelope Canyon. Het lijkt me erg gaaf om hier foto’s van te kunnen schieten.

utah-bryce-canyon-national-park
Bryce Canyon National Park, Utah
Het stenen bos. Wederom een canyon, haha. Deze canyon bevat een grote hoeveelheid zogenaamde hoodoos, de stenen pilaren die je ziet. Het lijkt me gaaf om hier te kamperen en de sterrenhemel te zien zonder lichtvervuiling *zucht*.

white-sands-national-monument
White Sands National Monument, New Mexico
Zoals de naam al doet vermoeden zijn dit witte duinen. De duinen zijn wit omdat het zand van gipskristallen is. Erg gaaf al zeg ik het zelf. Het lijkt net sneeuw!

378791-svetikAlaska
Hier cheat ik een beetje, maar de staat Alaska heeft zoveel mooie natuur dat ik gewoon niet kan kiezen. Het noorderlicht, meer dan 3 miljoen meren, geweldige wildlife (walvissen en beren!) en gletsjers.

the-wave-arizona-1The Wave, Arizona
Een prachtige rotsformatie van zandsteen. Ik zou hier graag naar toe willen, al is het lastig om het te kunnen bezoeken… Er is namelijk blijkbaar een limiet op hoeveel mensen het mogen bezoeken per dag (20 personen), omdat het zo fragiel is. Mocht je willen, dan moet je 4 maanden vóór je trip een vergunning boeken.

Waarschijnlijk ga ik een hoop van deze plekken nooit zien, maar dromen mag altijd! De meeste plekken staan dan niet op mijn beknopte versie van mijn Bucketlist. Als ik een aantal van deze plekken zou kunnen bezoeken, zou dat al fantastisch zijn!

Fijne woensdag!

Naam lettertype 30

 

Bronnen foto’s 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13

Geef een reactie

