Mijn travel bucketlist #3 – Azië

Ik heb nooit echt heel veel geweten over de cultuur in Azië. Dat maakt het des te interessanter om mensen uit die omgeving te ontmoeten, hun eten te proeven en verhalen te horen. Tijdens mijn Erasmus heb ik mensen uit Laos, Vietnam, de Filipijnen en Zuid-Korea leren kennen. Op het horen van hun verhalen en door het kijken van animé na weet ik verder vrij weinig van dit deel van de wereld. Ook Azië staat dus zeker op mijn bucketlist!

Ik weet niet 100% zeker wat ik zou bezoeken, maar iets wat ik wel graag zou willen zien, is Japan. Ze spreken daar niet zo goed Engels, wat me wel zorgen baart…De cultuur is zó anders dan bij ons! Wel hebben ze daar mooie tempels. Ooit wil ik daar nog heen als het Sakura (kersenbloesem) seizoen is. Zo mooi! (Google het maar eens..).

Japan

Japan

Verder zou ik graag de Chinese Muur in China en de witte stranden en prachtige landschappen van de Filipijnen willen bezoeken. Daarnaast zou ik ook nog eens graag mijn Erasmus-vriendinnetje uit Zuid-Korea willen opzoeken!

Chinese Muur

Tijdens mijn vakantie in Berlijn ontmoetten mijn vriend en ik een meisje uit de Filipijnen op de terugweg in het vliegtuig. We hadden de hele weg terug een ontzettend leuk gesprek en ik zou haar graag nog eens willen bezoeken (ze zei dat haar dat wel leuk leek). Ik heb nog contact met haar, dus wie weet tijdens mijn wereldreis?

Filipijnen

Filipijnen

Tot slot zou ik India ook nog wel eens willen zien. Ontzettend druk en misschien niet zo hygiënisch als bij ons, maar de prachtige kleding, ander eten en kleurrijke cultuur zal dat wel goedmaken denk ik zo.  Net als de tempels die ze daar hebben. Denk maar aan de meest bekende: Taj Mahal. Één van de 7 wereldwonderen.

Taj Mahal

Taj Mahal

Zou jij ook graag naar Azië willen?

Marieke30

Bronnen foto’s: 1, 2, 3, 4

Geef een reactie

