Bekeken films juni/juli 2016

Bekeken films juni-juli 2016Het is lang geleden dat ik een artikel als deze maakte. maar wat heb ik het gemist! Ik keek de laatste tijd gewoon niet genoeg films om ze te noemen in een artikel. Dat zou simpelweg te kort worden, haha! De afgelopen twee maanden keek ik daarentegen wel een aantal films, mede omdat het vakantie is! Kijk gauw mee!

Star Wars: Episode VII – The Force Awakens (2015)

“Dertig jaar na de overwinning op het Galactische Keizerrijk is er een nieuwe bedreiging: de kwaadaardige Kylo Ren en de First Order. Stormtrooper Finn loopt over naar het verzet, crasht op woestijnplaneet Jakku en ontmoet hier Rey. Zij heeft een droid die belangrijke geheime informatie bevat over de locatie van de laatst overgebleven Jedi Knight, Luke Skywalker. Het duo werkt samen met Han Solo om te zorgen dat het verzet deze informatie in handen krijgt.”

Sci-Fi heb ik eigenlijk altijd al wel leuk gevonden, volgens mij. Maar Star Wars heeft me nooit zo getrokken. Toen ik hoorde dat er een nieuwe film uitkwam, was ik dan ook niet laaiend enthousiast. Maar, toch was ik benieuwd. Een aantal mensen uit mijn omgeving hadden hem ook gezien en waren verrast. Natuurlijk kennen de meeste mensen de namen Darth Vader, Luke Skywalker en Han Solo wel. Net als ik. Zonder achtergrond informatie weliswaar. Ik waagde me er toch aan en… hij is best wel leuk! Ik wist niet wat ik er van moest verwachten eerlijk gezegd. Het is een heel toegankelijke film, zelfs als je – net als ik – weinig van Star Wars af weet.
Wel is-ie leuker als je meer achtergrondinformatie over de verhaallijn en personages hebt, denk ik. Desalniettemin, een leuke film! 

Mijn rating: 8

Tomorrowland (2015)

“Samengebonden door een gedeeld lot, vertrekken een slimme optimistische tiener barstend van wetenschappelijke nieuwsgierigheid, en een voormalig kindgenie geteisterd door desillusie, op een gevaarlijke reis. Hun doel is om de geheimen van een enigmatische plek ergens in tijd en ruimte te vinden, die in hun gedeelde geheugen onder de naam ‘Tomorrowland’ bestaat.”

Wederom een sci-fi film! Het toffe aan deze film is ‘Tomorrowland’ vind ik. Een futuristische plek, die – naar mijn mening – best wel eens realiteit kan worden op aarde over een x aantal jaar. Ik heb het dan over de technologie, de infrastructuur en de architectuur. Grappige taferelen komen in deze film ook aan bod. Wanneer Casey – de slimme optimistische tiener – het speldje (te zien in de trailer) aanraakt, komt ze terecht in Tomorrowland. Wanneer ze dan gaat lopen, loopt ze in realiteit ook. Dat levert af en toe erg grappige en ongemakkelijke situaties op. De film is van Disney, dus kindvriendelijk. Verder vond ik de film niet zo heel bijzonder eigenlijk…

Mijn rating: 7

Superman Returns (2006)

“Na zijn vijf jaar durende reis naar zijn thuisplaneet Krypton, keert Superman weer terug naar Aarde. De wereld is er echter in deze periode niet op vooruit gegaan, en de mensen, in het bijzonder Lois Lane, denken eigenlijk dat ze beter af waren geweest als Superman helemaal nooit had bestaan. Maar deze gedachten worden al snel weer bijgesteld als blijkt dat het kwaad terugkomt in Metropolis en Superman de enige is die de stad nog kan redden.”

Iedereen kent Superman wel. Deze film heb ik al eens eerder gezien, maar hij blijft leuk!
Af en toe plaats je wat vraagtekens bij deze film, zoals dat niemand ziet dat Clark Kent Superman is, alleen maar omdat hij een bril (en andere kleren) draagt. Zeker Lois Lane. Huh? De man van wie je houd zou je toch zeker wel moeten herkennen? Ach ja, Superman blijft gewoon een klassieker en is er een die je zeker gezien moet hebben vind ik!

Mijn rating: 6

Man of Steel (2013)

“Voordat de stervende planeet Krypton ontploft stuurt wetenschapper Jor-El zijn enige zoon, de pasgeboren Kal-El, naar planeet Aarde. Het ruimteschip van de baby crasht in het weiland van Jonathan en Martha Kent. Zij voeden Kal-El op en geven hem een nieuwe naam: Clark Kent. Clark groeit op als normale jongen, maar weet dat hij anders is dan andere kinderen. Niet iedereen kan immers een schoolbus optillen. Op latere leeftijd worstelt hij nog steeds met zijn identiteit, al gaat de zoektocht naar zijn ware ik een stuk gemakkelijker wanneer General Zod, een overlevende generaal van Krypton, de aarde aanvalt met een klein leger. Sluit Clark zich bij zijn soortgenoten aan, of zet hij zich in voor zijn nieuwe thuisplaneet?” 

Na Superman Returns was ik nog niet uitgekeken. Ik keek Man of Steel voor de tweede keer. Deze film verteld het originele verhaal nog een keer. Maar dan toch een beetje anders. In het originele verhaal neemt Superman het op tegen Lex Luthor, maar deze keer is de bad guy General Zod – een soortgenoot van Superman. Superman is altijd al overpowered geweest, en nu zijn er dus twee! Wanneer je deze film gaat kijken, wees dan voorbereid op een hoop actie!

Mijn rating: 7

Batman v Superman: Dawn of Justice (2016)

“De mensheid maakt zich zorgen over de ongecontroleerde handelswijze van Superman, na een verwoestende actie in Metropolis. Dit baart de bevolking van Gotham City ook zorgen. Batman komt poolshoogte nemen in Metropolis. De twee superhelden raken in een heftige strijd verwikkeld. Al snel dreigt er opnieuw een dag des onheils, veroorzaakt door de schurk Lex Luthor. Batman en Superman zullen hun meningsverschil aan de kant moeten zetten om een nieuwe ramp te voorkomen.”

Om nog steeds in de sferen van Superman te blijven. Ik had blijkbaar nog niet genoeg Superman gezien, want kort na Man of Steel keek ik deze film. Ik had hoge verwachtingen – ik keek namelijk erg uit naar deze film. Mijn verwachtingen werden waargemaakt. Wat een gave film! Hij duurt maar liefst twee en halfuur! Actie, emotie en verhaal ontbreken niet in deze film.

De rol van Lex Luthor Jr. is briljant weggezet, ik ergerde me namelijk dood aan het personage, iets wat – volgens mij – de bedoeling was. Ik vind dat Ben Affleck het goed deed als Batman, iets waar ik in het begin nog aan moest wennen. Ik heb trouwens nooit echt geweten dat Batman eigenlijk gewoon ook een bad guy is. Ik zag hem altijd ook als superheld, net als Superman.
Zeker de moeite waard om te zien!

Mijn rating:  8

Absolutely Anything (2015)

“Neil Clarke, een leraar, ontdekt plotseling dat hij magische krachten heeft. In feite kan hij met een beweging van zijn hand alles laten gebeuren. Van het uitroeien van een vervelende klas (en hen weer tot leven brengen), tot zijn beste vriend veranderen in een type vrouw die iedereen zou aanbidden. Het enige probleem is echter het vinden van de juiste woorden en erachter komen wat hij werkelijk wil.”

Iets totaal anders: de komedie Absolutely Anything. Hoofdrolspeler Simon Pegg doet het altijd goed bij mij; hij is grappig, Brits en gewoon een goede acteur. Maar wat een maffe fim is dit! Geen hoogvlieger, maar bevat wel leuke humor. Ik vond het een leuke film, maar technisch gezien niet de beste. De special effects en de ‘aliens’ waren niet top. Het verhaal is wel ontzettend grappig. Slechte film, maar wél leuk. Zeker leuk als je zin hebt in iets grappigs (en het je niet veel uitmaakt dat het eigenlijk gewoon slecht is, haha!).

Mijn rating: 6

Ferris Bueller’s Day Off (1986)

“Voor de negende keer achter elkaar spijbelt Ferris Bueller van school. Dit keer moet hij een zeer slim excuus bedenken terwijl zijn zus er alles aan doet om hem door de mand te laten vallen. Ook de rector is zijn spijbelen spuugzat en wil er persoonlijk een einde aan maken. Samen met een zieke vriend, diens vaders sportwagen en zijn vriendin (die hij ook met een smoesje van school haalt) maken ze er een dag van om nooit meer te vergeten.”

Deze dertig jaar oude klassieker blijft voor mij een favoriet. Ik had ‘m al één keer eerder gezien, maar dat was al zo lang geleden dat ik me het verhaal niet meer goed kon herinneren. Na een tweede keer kijken, werd ik weer enthousiast! Wat een ontzettend leuke film blijft dit!  Ik kan hier kort over zijn: zeker de moeite waard!

Mijn rating: 8

Veel kijkplezier!

Marieke30

 

 

 

Beknopte synopsis film door Moviemeter

Geef een reactie

