Eerste schooldag! 

Gisteren ben ik voor het eerst sinds januari weer op mijn hogeschool geweest. Het vierde en afstudeerjaar is begonnen! Vandaag vertel ik je hoe het was. 

Donderdag was ik al op school geweest voor de inleiding. Docenten vertellen dan in ’t kort wat je te wachten staat in de komende periode en geven alvast een opdrachtje mee voor de eerste les. Het was leuk om iedereen weer te zien na zo’n lange tijd. Ook hadden we een uurtje samen met de klas en onze studieloopbaancoach om elkaar te updaten over van alles en nog wat.

Maar maandag begon het dan toch echt. De eerste échte les na 2,5 maand vakantie. Ik had er opzich wel zin in! Ik wist niet zo goed wat we konden verwachten, dus ging ik er blanco in en liet alles over me heen komen.

We startte de dag met 3 uur psychotrauma en verliesverwerking. Ontzettend toffe docent, met een prettige manier van lesgeven. De dingen die hij liet zien (filmpjes met muziek vooral) deden iets met me. Van sommige kreeg ik kippenvel en een brok in mijn keel. Mooi, maar ook droevig en soms heftig. Ik denk dat dit een leerzame en zeer interessante cursus gaat worden!

We sloten de dag af met de cursus intervisie. Dit hebben we ook al in het tweede jaar gehad, maar dat vond ik niet zo héél goed geregeld en opgezet, dus ik ben benieuwd of het deze keer beter is vormgegeven en gaat uitpakken. Ook een leuke docent!

Een nieuw schooljaar. Nieuwe docenten, nieuwe vakken, maar dezelfde klas.  Ik ga zien wat mij het nieuwe schooljaar gaat brengen. Ik heb er zin in! Vandaag start ik trouwens op mijn afstudeerstage…  spannend!

Liefs,

Geef een reactie

