Een jaar geleden…

Een jaar geleden was mijn leven een stukje anders. We blikken even terug. Wat was ik toen aan het doen? Hoe zag het eruit? Lees gauw verder!

2016-02-02_16-50-39

2 februari 2016, een van de de eerste dagen in Gent = verkennen!

Een jaar geleden stond ik op het punt om naar Gent te gaan, om daar te beginnen aan mijn minor. Ik zocht een ‘kot’, schreef me in op de Artevelde Hogeschool en de eerste kennismakingen en lessen zaten er aan te komen. Ik vond het onwijs spannend, allemaal nieuwe mensen, het grote onbekende. Ik voelde me er wel klaar voor, had er ontzettend veel zin, maar was zeker wel zenuwachtig. Uiteindelijk was het natuurlijk helemaal geweldig, zo’n ervaring krijg ik nooit meer. Ik had achteraf gezien er nog meer uit kunnen halen, maar goed; dat ligt nu in het verleden.

Ik moet zeggen dat ik nog steeds regelmatig terugdenk aan die geweldige tijd daar. Ik heb ontzettend lieve en leuke mensen leren kennen, waarvan ik hoop dat ze altijd in mijn leven mogen blijven. Ik spreek iedereen van mijn groepje daar nog regelmatig, wat ik onwijs tof vind. Ik ben erg dankbaar dat ik hen heb mogen leren kennen en hoop ze allemaal nog een keer te mogen zien of bezoeken! Het is gek om het te zeggen: het is alweer een jaar geleden dat ik daar voor het eerst kwam…

black-1354832_960_7201

Een jaar geleden wist ik nog maar net dat ik epilepsie had en ik had geen medicijnen. We zitten nu alweer in 2017, waar ik nu elke dag medicijnen slik. Wat een verademing dat ik nu weet wat het precies is en dat ik gewoon bijna complete controle heb over mijn aanvallen.

hz_logo

Een jaar geleden zat ik het derde jaar van mijn opleiding Pedagogiek, en was het een bijzonder rustig jaar. Het eerste semester school, tweede semester de minor. Man wat een tijd. Zo rustig vergeleken met nu. Toen geen stage, nu vol aan de bak de meerderheid van de week! Het afgelopen semester is er ook een hoop gebeurd qua school, maar dat wijd ik een ander artikel aan!

Dit was maar een korte terugblik op de grote veranderingen van het afgelopen jaar. Een jaar is natuurlijk lang (of kort, ligt eraan hoe je het bekijkt..) en er kan een hoop gebeuren.

Waar was jij vorig jaar? Wat deed je toen?Β 

Liefs, Marieke

 

 

Een gedachte over “Een jaar geleden…

  1. Daphne zegt:

    Vorig jaar was ik net een aantal daagjes geslaagd voor mijn HBO-opleiding, vooral nog aan het genieten van de vrijheid, toeleven naar carnaval en zo nu en dan werken in het restaurant! Echt héél anders in vergelijking met nu dus!

Geef een reactie

